Als eerste moet ik nog wel ff vertellen dat we gisteren nog ontzettend lekker hebben gegeten in een trollengrot! Het restaurant was erg gezellig en sprookjesachtig ingericht en we hebben ons er goed vermaakt. Na het eten kwam iedereen ook in een dipje terecht….maar we moesten nog ff volhouden, want pas om 23:30 uur konden we met sleetjes op weg naar ons ijshotel. Eenmaal bij het ijshotel aangekomen, kreeg iedereen zijn superdikke donzen mummyslaapzak, een extra deken en een kussen en mochten we een bedje in de cathedraal gaan uitzoeken. Heel bijzonder moet ik zeggen….slapen in een cathedraal! Maar we waren echt allemaal serieus blij een bed te zien en lagen┬ádan ook binnen 5 minuten allemaal in coma. Er was nogal wat geronk en gesnurk op de zaal, maar dat deed verder niemand wat….iedereen lag al snel in een diepe slaap en we werden pas om 7 uur wakker toen de neon-verlichting langzaam aan ging in het ijshotel. Heerlijk wakker worden!
Na een lekker ontbijtje zijn we met een busje terug gebracht naar het station van Lillehammer, waar we onze treinreis terug begonnen naar Oslo. Na dik 2 uur in de trein te hebben gezeten, en een ander taxi ons naar ons hotel bracht, kregen we weer ieder onze eigen kamer in het Rica Hotel. Het is een mooi hotel dat pas vorig jaar opnieuw geopend is. Dus mooie, modern ingerichte kamers. Wat hebben we toch weer geluk!
We hebben wel maar 10 min om ons om te kleden en weer te verzamelen in de lobby als we weer officieel worden ontvangen met koffie en pannenkoeken met jam en room.
We vervolgen onze weg naar de snowboardwedstrijd en krijgen er de finale van de mannen te zien op de tijdens de Oakley Arctic Challenge event, de officieele trial voor de Wereld Kampioenschappen volgend jaar in Oslo.
Ook hier worden we weer welkom geheten en krijgen we een VIP bandje om overal binnen te komen. Maar eerst gaan we een kijkje nemen naar de finale, want slechts 10 snowboarders laten nu hun kunsten zien en stormen de piste af. Met genot kijken we naar de jumps, de twists en de rondtollende snowboarders voor onze neus.
Na afloop mogen we nog met de winnaar uit de VS op de foto (weet bij god niet hoe de jongen heet) en gaan we nog iets drinken in de VIP tipi-tent….
Eenmaal aan de borrel verteld de crew ons dat een bekende Noorweegse snowboarder en tevens organizator van het event aan de andere kant van de tafel zit. Ze willen hem vragen een foto met ons te maken, maar uiteindelijk besluit John het niet te doen….aangezien hij vaak niet in de media wenst te komen. En tja…op die momenten is het natuurlijk aan Nance uit Nederland om in actie te komen. Ik stap op de 2 mannen af en vraag of we met hem op de foto mogen. Geen probleem! Deze leuke foto volgt later.
Nu zijn we net terug van de wedstrijd bij ons hotel aangekomen en gaan we over een kwartiertje alweer verzamelen voor een rondleiding door Oslo. 2 uurtjes zal onze gids nodig hebben om wat hoogtepunten van de stad te laten zien. Daarna zullen we gaan dineren in Oslo centrum.

Click on a tab to select how you'd like to leave your comment